Wednesday, December 9, 2009

Bagaimana mahu bermula?

Aku terdetik dan nekad nak buat kolam ikan ku sendiri setelah melihat makcik2 jee yang buat DIY kolam sendiri. Yang bagusnya, makcik2 ni banyak bertanya dan baca buku.
Jadi aku pun masuk forum dah banyak knowledge aku dapat dan konsep2 penting dalam pembuatan kolam ikan.

Jadi kalau sapa2 yang kata aku tak boleh buat, fikir2 kan:

1. Aku tak pernah gaul/bancuh simen sendiri(kecik2 ada laa..main2 tolong bapak aku)
2. Aku tak pernah buat piping PVC sendiri(skrg apa2 leaking kat umah sewa aku, aku buat sendiri jee klu PVC pipe la...)
3. Aku tak pernah buat kerja2 melibatkan construction ni.

Jadi, apa yang penting :

Good planning --->NEKAD ---> DETERMINATION(jgn hangat taik ayam jee!)---->TIME MANAGEMENT

That's what i'm doing ..until now! latest update :10/12/2009(75% done)

JIKA MAKCIK TU BULEH BUAT, TAKKAN AKU TAK BULEH BUAT!!!

P/S :Saya boleh lakukan!(anak2 aku slalu cakap,ambik drp CERIA 611, Kapten BOLEH!)

No comments:

Post a Comment